L’acte ha comptat amb la presència de Mònica Martínez Bravo, consellera de Drets Socials, i Sandra Guaita, alcaldessa de Reus
El dimarts 4 de febrer, a les 12h, la Fundació +Tu ha celebrat la inauguració de la seva nova seu a Reus. El creixement sostingut de l’entitat i el compromís per continuar oferint un servei de qualitat han motivat l’obertura d’aquest nou espai, més ampli, modern i adaptat a les necessitats actuals. La nova seu inclou diferents zones pensades per potenciar la participació activa de les persones acompanyades, oferint un entorn inclusiu, accessible i acollidor.
L’acte ha estat conduït per Laura Camacho, responsable de la seu de +Tu Reus, i ha comptat amb la participació de Mònica Martínez Bravo, consellera de Drets Socials; Sandra Guaita, alcaldessa de Reus, i Carme Guinea, presidenta del Patronat de la Fundació. També hi han assistit professionals de l’equip de +Tu i algunes de les persones usuàries de la seu de Reus. Durant la jornada, Diego del Pilar i Jordi Bosch han explicat com l’acompanyament els ha ajudat en la seva autonomia cap a una vida independent.
Una jornada d’agraïments i de reconeixement a la tasca de l’equip
Abans de la inauguració oficial de l’espai, han tingut lloc els parlaments institucionals. Laura Camacho ha obert l’acte agraint la presència de les autoritats i ha donat pas a l’alcaldessa de Reus.
Sandra Guaita ha destacat que “per a l’Ajuntament és un orgull comptar amb fundacions com +Tu, que treballen per la nostra gent”. En aquest sentit, ha remarcat el paper clau de la Fundació per garantir una millor qualitat de vida i la participació comunitària de la ciutadania en igualtat de condicions. També ha subratllat la importància de la col·laboració entre institucions i entitats per avançar cap a una ciutadania de ple dret per a tothom.
Per la seva banda, la consellera Mònica Martínez Bravo ha posat en valor que la inauguració va molt més enllà d’un nou equipament: “aquí hi ha molt més que instal·lacions, hi ha històries de vida”. En aquesta línia, ha agraït la tasca de +Tu i del conjunt d’entitats del tercer sector, destacant que, juntament amb institucions compromeses i polítiques públiques útils, són fonamentals per avançar cap a una societat més justa i digna.
Finalment, Carme Guinea ha volgut fer un agraïment especial a l’equip professional de +Tu, que fa possibles els 40 anys de trajectòria de l’entitat. Ha recordat que l’any 1985 la Fundació va néixer amb la voluntat de dignificar, defensar els drets de les persones amb discapacitat i oferir els suports necessaris, un principi que avui continua plenament vigent. També ha remarcat l’arrelament de +Tu a la ciutat: “vam néixer per casualitat a Reus, i per voluntat ens hi hem quedat”.
Un acte distès per celebrar la solidesa del projecte
Després dels parlaments, la consellera de Drets Socials i l’alcaldessa de la ciutat han descobert la placa commemorativa.
Amb aquesta inauguració, la Fundació +Tu reafirma la seva voluntat de continuar sent un referent al territori de Tarragona en l’àmbit del suport a les persones amb discapacitat, mantenint un projecte obert a la ciutadania i a totes les persones que puguin necessitar acompanyament.
La Presidenta de +Tu, la Consellera de Drets Socials i Inclusió, i l’alcaldessa de Reus davant la placa commemorativa de l’acte inaugural de la nova seu de +Tu.

