Direct access to content

40 anys de +Tu: un any per celebrar la història i projecció de la Fundació

Durant el 2025, la Fundació +Tu ha impulsat un programa d’activitats per visibilitzar la seva trajectòria i el seu model de suport arreu del territori.

L’any 1985, +Tu obria les seves portes com a entitat pionera a Catalunya, per acompanyar persones amb discapacitat intel·lectual, una tasca que després va ampliar a les persones grans amb una discapacitat derivada de l’envelliment. La Fundació va néixer amb una missió clara: oferir els suports necessaris per construir el projecte de vida de cadascú, des del respecte, la confiança i la promoció de l’autonomia i la vida en comunitat.

Aquest 40è aniversari ha estat una ocasió per posar en valor la història de la Fundació, fer visible el model d’acompanyament des de cada seu i reconèixer el compromís de les persones que en formen part: professionals, voluntariat, patronat, famílies i persones usuàries. També ha servit per reforçar la col·laboració amb institucions i entitats de tot Catalunya, que han donat suport al projecte al llarg d’aquests anys.

Un any ple d’activitats commemoratives
El programa de celebració s’ha desplegat al llarg de tot el 2025, i finalitzarà aquest mes de febrer, amb accions diverses i significatives:

  • Jornades “Envelliment conscient i actiu: recursos i suports comunitaris” a Barcelona, Girona, Lleida i Reus, que han posat el focus en la importància de la prevenció i l’anticipació per garantir un envelliment digne i respectat.
  • I Cicle sobre Benestar Emocional, adreçat a l’equip professional, per oferir eines de gestió emocional i millorar el benestar a l’entorn laboral.
  • Gales de commemoració del 40è aniversari a Barcelona, Girona, Lleida i Reus, amb una proposta escènica única per transmetre l’essència del projecte a través de música, parlaments i emoció. Durant els actes, es va donar protagonisme i veu a les persones usuàries, que van participar tant en la presentació de l’acte com a l’hora de compartir testimonis. A més, també hi va haver col·laboració de professionals, famílies, voluntariat i autoritats polítiques.
  • Dinars de gala amb persones usuàries, professionals i patronat a Girona, Lleida, Reus i Barcelona, que han esdevingut espais de trobada i celebració compartida. A cada dinar, les espelmes les han bufat la persona usuària més antiga i la més recent de la Fundació: un gest simbòlic per representar el camí recorregut i el futur de l’entitat.
  • En total, més de 1300 persones han participat en les activitats del 40è aniversari. Aquesta celebració ha servit per enfortir vincles institucionals, generar nous contactes professionals i ampliar la xarxa de complicitats. També ha estat una oportunitat per reforçar el sentiment de pertinença entre totes les persones que formen part de +Tu.

    Mirem endavant
    Amb el 40è aniversari com a punt d’inflexió, a +Tu continuem treballant pel present i futur de la Fundació. El nostre objectiu es manté ferm: millorar cada dia els suports i acompanyaments a les persones amb discapacitat intel·lectual o derivada de l’envelliment, afavorint la seva autonomia, el dret a decidir i el gaudi d’una vida plena i digna.